tirsdag den 25. marts 2014

Bordopdækninger

 
28.10.2013
 
 
Efterår på spisebordet.
 

 

 
Dækket op til aftensmad.
 

 
 
29.9.2013
 
 
En buket blomster, Rødkløver og Cikorie
fra Maja da hun var på besøg med sin kæreste.
Herligt med sådan et buket og besøg:)
 




 
Efterår på spisebordet.
 
 
14.9.2013
 
 
 
Kæresten min havde dækket farverigt og romantisk
op til fredagsmiddag for to:)
Jeg var den ene og han den anden:)
Herligt at komme hjem til efter en lang dag.
 
 
28.8.2013
 
 
Havde gæster til middag i weekenden
og mit tema blev til hippie-grill-indendørs-
picnic:) Det var for blæsende at sidde udenfor.
Så jeg dækkede op med spraglet ternet
hjemmesyet dug og med ternede servietter.
Ølflasker som vaser med stærkt gule blomster.
 

 
Desserten var også farverig....
Orange/chokolade kage, hjemmebagt af
største bonusdatter og kæreste,
blandet frugt, hindbærcreme og brownie
vaniljeis og serveret på mine yndlings-
tallerkner, glaserede og krakelerede
porcelænstallerkner fra Rice:)
 

 
Aftenens kjole var også valgt til temaet:)
Og med hjemmelavede perlekæder og armbånd
af træperler... og selvfølgelig bare tæer/fødder til:)
Det var en super hyggelig aften.
 
 
1.8.2013
 

 
Kom til at købe denne lille skål fra Marimekkos
nye serie. Pynter fint på bordet.
 
29.7.2013
 
 
Det er ikke det store der sker på bordpyntsiden.
Har nu fået et par fine ølflaskevaser af
nogle gode venner. Kunne bruges i dag
til "hip hip hurra" fødselsdagsbord i haven:)
med et par Lavendel, Gyldenris og ? i.
 
 
 
Fødselsdagsbord i haven i skyggen.
 
 
3.7.2013
 
 
Keramikloppefund:)
 
 
21.6.2013
 
 
En herlig buket grøftekantsblomster
fra Maja til køkkenbordet:)
Skulle sige navnene på dem alle.
Lykkedes på nær 3 af dem.
 
18.6.2013
 
 
Korn fra marken er meget dekorative på
spisebordet.
 
 
5.6.2013
 
 
En håndfuld grøftekantsblomster er min
yndlingsbuket til bordet.

 
Et nytryk af Danmarks Riges Grundlov
pynter på bordet i dag.
 
 
Har købt 2 små krukker til perler:)
 
 
En perlekæde kan da også være bordpynt:)
 
4.6.2013
 
 
Dækket op til middelalderkaffe i hør, træ og keramik.
 


 
 
 

 
2 keramikvaser jeg har stillet frem i anledning
af middelalderweekenden.
 
 2.6.2013
 
 
Dækket op i blåt i blåt i det blå.
 
18.5.2013
 

 
Se et fint morgenbord jeg stod op til:)
 
 


 
Håndmalet skål med ravperler og
et af mine armbånd i.
 
maj 2013 
 
 
Hjorten er hoppet op på spisebordet
og fundet sig godt tilrette på hæklet dug
og med perlekæde på:)
 

april 2013

 
Yoda bor i vores køkken og han er i forårshumør.
Han svarer næsten "ja", eller "helt sikkert ja",
når jeg spørger ham om noget jeg ikke
selv kan svare på.
Han kan også svare "nej" eller "måske/ved ikke".
I bunden af ham er der et lille rum med blå væske
og en klar plastplade for.
I rummet er der en slags terning, som viser
4 forskellige tegn. F. eks. står Darth Vader
for nej.
 
 
 
Forårsfad med små vaser og grene fra haven.

Syrener, pilegrene og vintergækker. 

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar