torsdag den 27. februar 2014

Om musik



5.9.2013



Doves, Some Cities, 2005

5 stjernet album!!!!! ud af 6

Melankolsk, svævende alternativ rock.

Favoritnumre:

Some cities
Black and White town
The storm
Walk in fire
Shadow of Salford
Ambition
 
 
1.9.2013
 
 
 
C.V. Jørgensen, Tidens tern, 1980.
 
En af mine danske foretrukne sangere fra 1980´erne.
Den danske Dylan.
 
"Sommeren er forbi nu og den nærmest fløj af sted"
fra "Sæsonen er slut".
 
Favoritnumre:
 
Det blonde danske smil
Kaptajn Clutch & hans crew
Sæsonen er slut
Amor & den sidste pil
 
 
1.9.2013
 
 
Mew, Half the World is watching me, 2000.
 
Dank melodisk, alternativ og melankolsk progrock
og drømmepop.
Et fantastisk liveband med Jonas Bjerre
som sanger.
 

Favoritnumre:

 

Am I wry? No

Saliva

Her voice is beyond her years

156

Symmetry
Comforting sounds

 
 
28.8.2013
 
 
Flunk: For sleepyheads only, 2002
 
Norsk indiepop
 
Favoritnumre:
 
Blue Monday
Miss World
Honey´s in love
See thru you
Distortion


17.8.2013

 
Exitmusic: Passage, 2012
 
Debutalbum fra unge amerikanere i
bedst shoegazer stil.
 
Hele albummet er virkelig godt men vil
fremhæve mine favoritnumre:
 
Passage
White noise
Storms
Sparks of light


14.8.2013

Det bliver vist sjældent med indlæg om musik,
men af og til sker det.

Ane Brun: It all starts with One, 2011.

Et ejendommeligt og smukt album fra
norsk kvinde.


Favoritnumre:

These Days
One
Oh Love
Undertow

3.7.2013

Hvis jeg skulle på Roskilde festival, ville jeg bl.a. høre:

Sigur Rós, Dead can Dance, The National, Animal
Collective, Efterklang, Kraftwerk, Calexico,
Christian Hjelm, Kirstine Stubbe Teglbjærg
og Matthew E. White.

3.7.2013

Emilíana Torrini (halv islænding og halv italiener):
Me adn Armani, 2008

Er langtfra hendes bedste album, men der er 3
virkelig fine numre på.

 
Favoritnumre:
Birds
Hold Heart
Dead Duck
 
 
3.7.2013
 
Det er i dag præcis 40 år siden at Bowie/Ziggy
spillede sin sidste koncert med bandet
The Spiders from Mars.
 
Albummet her hører til min Bowie top 3.
 
David Bowie, The Rise and Fall of Ziggy Stardust
and the Spiders from Mars, 1972.

 
Favoritnumre:
Five Years
Lady Stardust
Ziggy Stardust


1.7.2013

Sparklehorse:
 Dreamt For Light Years In The Belly Of A Mountain,
2006

Mark Linkous var Sparklehorse og lever
desværre ikke mere.
Nåede at høre ham for nogle år siden.
Det er jeg meget glad for.


 
Favoritnumre:
Don´t take my Sunshine Away
Morning Hollow


1.7.2013

Damien Jurado: Maraqopa, 2012

Et perfekt album på en fridag i lunt og gråt vejr.
Det første nummer har lidt The Doors lyd.
Resten af numrene er mere afdæmpede.
Følsomt og smukt. 


 
Favoritnumre:
Life Away from the Garden
Reel to Reel
Working Titles
So on, Nevada
 
 
1.7.2013
 
Rhonda Harris: Here´s the Rhonda Harris, 2008
Virkelig godt album fra Nikolaj Nørlund og band.
Numrene har lidt Velvet Underground og 60´er lyd.


 
Favoritnumre:
The Pilot that didn´t make it
George II
The Layout


29.6.2013

The National: Trouble will find me, 2013
Nyt fra dem, herligt:)
Smukt album. Sanger Berninger synger
ind i mit hjerte og på en lidt mere stille og
"i balance" måde
end på tidligere album.

Favoritnumre:
Heavenfaced
Pink Rabbits

 
 
 
Mit favoritalbum med The National er klart
Alligator, 2005
 
Favoritnumre:
Abel
Mr. November
 
På numrene synger han med desperation
i stemmen og det virker stærkt.




21.6.2013

 
The Flaming Lips : Terror, 2013
 
Fantastisk og også lidt stille og rystende album.
Især teksterne om ensomhed, forladthed og angst.
Det gør endnu mere ondt at høre, at Wayne Coyne
(sanger) for nyligt er blevet skilt efter et
meget langt ægteskab.
Er lettet over at seneste tornado over Oklahoma, USA
ikke hærgede Waynes helt igennem syrede og seje
hus i Oklahoma. Men virkelig synd for de ramte!!!

 
Wayne i blå jakke.
 
Favoritnumre:
Try to Explain
The Terror
Butterfly HowLlong It Takes To Die
Turning Violent
 
 
18.6.2013
 
 
Flaming Lips : Yoshimi Battles The Pink Robots, 2002
 
Et hele vejen igennem fantastisk album.
De har lige spillet på Northside festival i
Aarhus, men var der desværre ikke!!!!
Har dog hørt dem 2 gange før.
Min datter var der, så jeg må få
en beretning om koncerten:)
 
Favoritnumre fra albummet:
Fight Test
Yoshimi Battles The Pink Robots, p.1
In The Morning Of The Magicians
It´s Summertime
Do You Realize??
 
 
På syret og rød vinyl!!!
 

22.5.2013
 
 
Et virkelig godt debutalbum fra Mads Björn, Monolith.
Er bedst at høre om aftenen:)
 
Favoritnumre:
Gold
17:11



16.5.2013
 
 
PJ Harveys album "Let England Shake"
er et album der kan høres igen og igen...
 
Favoritnumre:
All and everyone
Bitter Branches



26.4.2013
Vil starte i dag med at ønske Martin Hall tillykke med
fødselsdagen. Han er og har været min
yndlingssanger/musiker fra Danmark i de
seneste 20 år!!!!
Flag er stillet på bordene:)
 
26.4.2013
 
Hørte to fantastiske album forleden.
 
Fever Ray, Fever Ray, fra 2009.
Et mystisk og elektronisk album fra Sverige.
 
Favoritsange:

If I Had A Heart
 When I Grow Up

Keep The Streets Empty For Me
 


 
 
Papercuts, You can have what you want, 2009
 
Favoritsang: The Machine Will Tell Us So
 

 
 
21.4.2013

Vil starte med at ønske Robert Smith tillykke med
fødselsdagen:) Har trods alt været stor fan af The Cure
i 1980erne og må tilstå at jeg forsøgte at
sætte mit meget sortfarvede og touperede hår som
Robert. Ja og kridtet hvid i ansigtet.
Det hørte sig til, når man var punk/goth/new waver i sort.
Tiden og farven er nu en anden.
 
SÅ TIL NOGET MEGET MERE FANTASTISK!
Var til en forrygende Martin Hall koncert på Fuglsøcentret
v. Mols Bjerge i lørdags!
En utrolig stemningsfuld koncert.
Mit kamera sagde for mange lyde og lyste rødt,
når jeg fotografrede. Meget ærgerligt.
I al respekt for Martin Hall, lagde jeg det til side,
for ikke at forstyrre med det og i al respekt for
min egen oplevelse af koncerten. Er svært at få
den samme store musikoplevelse med kameraet
i hånden. Så det var heldigt nok, at det ikke
virkede med kameraet.
Koncerten virkede! fuldt ud. Fik en kæmpestor
 oplevelse i et Hall univers, som jeg
føler mig meget svævende i.
Især den velkendte sang "Images In Water"
fra albummet "Adapter" fra 1999, var enestående!!


Fik i hvert fald "vand" i begge mine øjne.
Lige nu synes jeg det er den smukkeste sang
Hall nogensinde har skrevet.
Bandet han havde med, var virkelig dygtige til
at "rotere" som kloder i Halls univers og med ham
selv som solen:)
Pianistens spil var helt i top og jævnligt oppe i de lyse
toner på pianoet, som jeg synes passer fantastisk til
Halls musik.
Er nu også meget begejstret for hans nyeste
album Phasewide, Exit Signs.


Især sange som "Meth"
og "Emblematic".

Læs en supergod anmeldelse af albummet på
www.gaffa.dk

Får en ualmindelig stærk trang til at høre
de tre andre koncerter han giver i
nærmeste tid!!!
 
Her er to stemningsbilleder fra en
fantastisk aften i "bjergene" på Mols.
Ønskede at koncerten varede i uendelighed
 som universet er uendeligt!!!!
 
Ja, Mr. Hall er der bag de blå "stjerneskud" fra scenelyset,
hvis du ser godt efter. Mystik mystik mystik....
 
 

Stemning fra bordene før koncerten.
 
 
 
Den største danske musiker for mig, er uden tvivl Martin Hall
og det har han været siden i starten af 1980´erne.
 
 
 
 
 
17.4.2013
 

 
Vil starte min musikside med seneste udgivelse
fra mit største udenlandske idol, David Bowie.
Endelig kom der lyd fra ham, efter 10 års pause!
Havde "næsten" mistet håbet for at høre
hans lyde og ikke mindst hans altid fantastiske
stemme. Han har genbrugt cover fra "Heroes"
coveret. Overraskende og god idé. Går selv ind
for genbrug:)
"The Next Day" fra 2013.
 
Favoritnumre:
Love Is Lust (m. suverænt orgel på)
You Feel So Lonely You Could Die
Where are we now? (Han ser tilbage på sin tid
i Berlin og er selv betaget af Berlin for tiden.
 En spændende by.)
Heat (Her kan man tydeligt høre at mit idol
også har et idol, Scott Walker)
 
 
Her det oprindelige cover til "Heroes" 1977.
Hører til blandt hans bedste 5.
 
Favoritnumre:
Heroes
Sons Of The Silent Age
Joe The Lion
Neuköln
 
 
Her har vore gode ven Venny(Benny) sin helt
egen version af "Heroes" coveret:)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar