søndag den 9. februar 2014

Perleblandinger

 
 
Fra Perlerummet. De mønstrede perler er
håndmalede træperler jeg har lavet.
 


En halskæde under skabelse med bl.a.
 orangefarvet Burinnød, Rudraskafrø, batikfarvet ben
(brun m. hvidt kryds) og hulsten (lykkesten) som jeg
vil bruge som vedhæng.
Finder en del hulsten i vores indkørsel
 med masser af grus/sten.

 
Endnu en halskæde der er undervejs.



Endnu en halskæde undervejs.


2 perleblandinger der venter på at blive
 til halskæder. I venstre skål er der
 bl.a. et par grå træperler,
som jeg har brændt mønster i.
I højre skål er der bl.a. tibetanske
glasperler (aflange og sort/lysegrå).
 
 
En skålfuld flotte perler. Grønne glasperler
 fra Afrika, træperler m. prikker
og træfigurer fra grene jeg har slebet
og vil bruge som vedhæng til halskæde.

 
En skålfuld mere med blanding af bambus, pil, blå porcelæn,
stor stribet glasperle fra Afrika.
Glæder mig til at få en halskæde ud af dem:)
 
 
Her er en del af min samling af metalskiver,
fundet på gader og stræder.
Skal bruges til halskæder.
Den kæmpestore møtrik er ca. 3 cm i diameter!
Noget af et vedhæng!
Er især glad for de rustne, som jeg sliber lidt på
og lakerer. Bliver lige begejstret hver gang, der dukker en skive
 op på min vej.
 

Var ude at gå tur med Strikke Rikke
og se hvad der pludselig dukkede op
 på vejen i asfalten; SMÅ PERLER! Lysegrønne,
orange, gule, røde og turkise!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar